Skip to main content

Senzorická integrace a podpora řečových funkcí

Příspěvek PaedDr. Jany Hrčové, Ph.D. pojednává o senzorické integraci jako jednom z klíčových faktorů pro vývin a fungování dítěte v každodenním životě. Vysvětluje teorii senzorické integrace, hledá souvislosti mezi senzorickou integrací a řečí. Popisuje projevy dysfunkcí senzorické integrace a popisuje základy terapie senzorické integrace, která je použitelná i v práci logopeda, protože dysfunkce senzorické integrace a problémy s řečí mohou být vzájemně provázané....

Barevná či bílá místnost Snoezelen?

Stále častěji se ke mně dostávají dotazy, zda při budování multisenzorické místnosti Snoezelen zachovat původní myšlenku a udělat vše bílé, nebo zda se přizpůsobit trendům a místnost vymalovat tlumenými pastelovými barvami a vybavení zvolit pestré, kontrastní, tak jak je nabízí mnoho dodavatelů např. pro mateřské školy…...

Úvod do teorie senzorické integrace

Článek vysvětluje základní východiska teorie senzorické integrace, která osvětlila vztah mezi smyslovým zpracováním a chováním. Text přibližuje správné fungování senzorické integrace (smyslového zpracování) a poukazuje i na problémy, které nastanou, jestli tato schopnost nefunguje optimálně. Vysvětluje také jak může vhodná stimulace ve Snoezelen místnosti pomoci osobám s poruchami senzorické integrace....

Snoezelen je ideální cestou rozvoje dětí s autismem a vícenásobným postižením

Rozhovor vznikl dne 19. listopadu 2013 ve Spojené škole internátní na ulici M. Urbana 160/45 v Námestově, která poskytuje vzdělání žákům s mentálním, kombinovaným postižením a autismem. Rozhovor se zaměřuje zejména na přínos multisenzorické terapie pro vzdělávání žáků s vícenásobným postižením a poruchou autistického spektra. Rozhovor vedla PaedDr. Jana Hrčová....

Terapie je vedlejším efektem toho, že se dítě cítí ve Snoezelenu příjemně

Rozhovor vznikl dne 14. listopadu 2013 ve Spojené škole na Beethovenově 27 v Trnavě, která vzdělává žáky s mentálním, kombinovaným postižením a autismem ve speciální základní škole a praktické škole. Rozhovor se věnuje zejména přínosu Snoezelenu pro děti s projevy hyperaktivity, autismu nebo poruchami chování a pro děti s kombinací vážného tělesného a mentálního handicapu. Rozhovor vedla Mgr. Zuzana Pavlíková....

Snoezelen prostředí má velký relaxační, stimulační i vztahový potenciál

Rozhovor vznikl dne 5. listopadu 2013 ve Speciální mateřské škole a Centru speciálně-pedagogického poradenství na Kollárově 55 v Banské Bystrici. Pracovnice zařízení nám v rozhovoru ukázaly jak multisenzorické prostředí pomáhá zklidnit děti s autismem nebo projevy hyperaktivity, ale také stimulovat děti, které mají těžké a vícenásobné postižení. Rozhovor vedla Mgr. Zuzana Pavlíková....

Snoezelen prostředí otevírá úplně jiný svět

Rozhovor vznikl dne 23. října 2013 v Regionálním edukačně-sociálním centru na ulici Pod kopcem 75 v Nových Zámcích, které sdružuje vzdělávací, poradenské a sociální zařízení. Pracovnice centra se s námi podělily o své zkušenosti s prací v bílé a tmavé místnosti s klienty a žáky s různými komplexními výchovně-vzdělávacími potřebami. Rozhovor vedl M. A. Peter Mészáros....

Snoezelen jako prostředí vhodné pro integraci autistických dětí

Rozhovor vznikl dne 17. října 2013 v Integrované mateřské škole na Iľjušinově ulici 1 v Bratislavě, která má kromě běžných tříd i třídy pro děti s poruchou autistického spektra. Rozhovor přináší informace nejen o přínose Snoezelen terapie pro děti s autismem, kterým pomáhá při rozvoji adaptability, komunikace a sociálních zručností, ale i pozitivním vlivu místnosti na děti bez postižení. Rozhovor připravili a vedli Mgr. Zuzana Pavlíková a M. A. Peter Mészáros....