Skip to main content

SENZORICKÉ DYSFUNKCE U DĚTÍ S AUTISMEM

Senzorické dysfunkce se vyskytují téměř u každého dítěte s poruchou autistického spektra a mají přímý dopad na jeho učení a chování. Záměrem příspěvku speciální pedagožky PaedDr. Jany Hrčové, Ph.D. je poukázat na tato propojení a dopady senzorických dysfunkcí na fungování dětí s PAS prostřednictvím přehledu výzkumných studií,…...

Jak správně pracovat se zátěžovými pomůckami

Zátěžové pomůcky jsou důležitým prostředkem při práci terapeutů a speciálních pedagogů. Stimulují propriocepci, vedou k uklidnění nervového systému, případně pomáhají rozvíjet smyslové vnímání a uvědomování si vlastního těla. Nejvíc používanými zátěžovými pomůckami jsou zátěžové deky, vesty, zátěžové polštářky nebo zátěžové míče a zátěžový had.  …...