Skip to main content

Při aplikaci metody senzorické integrace budujeme nové propojení v mozku

Jana Hrčová metóda senzorickej integrácie
Během cvičení metodou senzorické integrace (SI) se mozek a centrální nervový systém učí zpracovávat nové podněty, učí se reagovat na výzvy a přizpůsobovat svoje reakce. Tím se v mozku vytvářejí nová spojení. U dětí, které mají jen dysfunkce SI, to znamená tam, kde nejsou přidružené další diagnózy, se získané nové propojení v mozku stávají trvalými a každodenní obtíže by měly vymizet....

SENZORICKÉ DYSFUNKCE U DĚTÍ S AUTISMEM

poruchy autistického spektra
Senzorické dysfunkce se vyskytují téměř u každého dítěte s PAS a mají přímý dopad na jeho učení a chování. Záměrem příspěvku speciální pedagožky PaedDr. Jany Hrčové, Ph.D. je poukázat na tato propojení a dopady senzorických dysfunkcí na fungování dětí s PAS prostřednictvím přehledu výzkumných studií, které tyto souvislosti zkoumaly....

Jak správně pracovat se zátěžovými pomůckami

Zátežové pomucky
Zátěžové pomůcky jsou důležitým prostředkem při práci terapeutů a speciálních pedagogů. Stimulují propriocepci, vedou k uklidnění nervového systému, případně pomáhají rozvíjet smyslové vnímání a uvědomování si vlastního těla. Nejvíc používanými zátěžovými pomůckami jsou zátěžové deky, vesty, zátěžové polštářky nebo zátěžové míče a zátěžový had.   Za všechno může mozek Pro správné fungování mozku je nevyhnutelné, aby dostával dostatek smyslových podnětů. Smyslové podněty jsou pro nás velmi důležité. Moderní životní styl je často nastavený tak, že přetěžujeme právě zrakové a sluchové vnímání…...

Metoda senzorické integrace mě okouzlila

Sona Pekarovicova
Moje zkušenost je, že po prvních setkáních se uleví a polepší hlavně rodičům. Často přicházejí s obavou, zda moje dítě zvládne školu. Vysvětlíme si jednotlivá propojení. Rodič pochopí, proč jeho dítě například křičí u kadeřníka, proč mu neumí normálně ostříhat nehty, proč všechno rozlévá, atd....

Hypersenzitivní dítě a jeho den ve škole

Náhodný dotyk v autobuse či hlasitý zvuk z ulice vnímá jako velmi nepříjemný až bolestivý. Školní hřiště nebo třída přes přestávku jsou zdrojem rušivých hlasů, ruchů a nesnesitelného chaosu. Každá malá změna ve stabilním denním programu ji vykolejí. Takový je běžný den hypersenzitivní Táni s poruchou senzorického zpracování.  ...

Poruchy senzorického zpracování a chování dítěte ve školním prostředí

Článek speciální pedagožky PaedDr. Jany Hrčové, Ph.D. přibližuje projevy poruch senzorického zpracování v prostředí školy. V textu se dozvíte, že děti s poruchou senzorického zpracování mohou vykazovat příliš vysokou i nízkou citlivost na smyslové podněty a přečtete si jak tyto odchylky ve smyslovém vnímání zasahují do aktivit v rámci školního vyučování....