Skip to main content

Metoda senzorické integrace mě okouzlila

sona pekarovicova
Moje zkušenost je, že po prvních setkáních se uleví a polepší hlavně rodičům. Často přicházejí s obavou, zda moje dítě zvládne školu. Vysvětlíme si jednotlivá propojení. Rodič pochopí, proč jeho dítě například křičí u kadeřníka, proč mu neumí normálně ostříhat nehty, proč všechno rozlévá, atd....

Hypersenzitivní dítě a jeho den ve škole

Náhodný dotyk v autobuse či hlasitý zvuk z ulice vnímá jako velmi nepříjemný až bolestivý. Školní hřiště nebo třída přes přestávku jsou zdrojem rušivých hlasů, ruchů a nesnesitelného chaosu. Každá malá změna ve stabilním denním programu ji vykolejí. Takový je běžný den hypersenzitivní Táni s poruchou senzorického zpracování.  ...

Poruchy senzorického zpracování a chování dítěte ve školním prostředí

Článek speciální pedagožky PaedDr. Jany Hrčové, Ph.D. přibližuje projevy poruch senzorického zpracování v prostředí školy. V textu se dozvíte, že děti s poruchou senzorického zpracování mohou vykazovat příliš vysokou i nízkou citlivost na smyslové podněty a přečtete si jak tyto odchylky ve smyslovém vnímání zasahují do aktivit v rámci školního vyučování....

Senzorická integrace u dětí s poruchou autistického spektra

Senzorická integrace je schopnost mozku správně zpracovat příchozí podněty a umožňuje člověku vytvářet tzv. adaptivní odpověď. Dysfunkce v senzorické integraci se pak projeví jako potíže v chování, motorice nebo dalších oblastech. Záměrem příspěvku PaedDr. Jany Hrčové, Ph.D. je zaměřit se na dysfunkce senzorické integrace u dětí s poruchou autistického spektra, popsat možné důsledky takových potíží a uvést možnosti podpory dětí v oblasti smyslového vnímání, s důrazem na terapii senzorické integrace podle A. Jean Ayres....

Snoezelen funguje aneb přenos pozitivních návyků do práce ve třídě

Už druhý školní rok jsou žáci naší speciální školy v Ružomberku cíleně provázeni a podporováni v multisenzorické místnosti Snoezelen certifikovaným speciálním pedagogem. Jedná se zejména o naše děti s autismem, žáky s vícenásobným postižením a některé žáky varianty B. V místnosti trávíme jednotlivě každý týden 30 až 40 minut, přičemž se nezaměřujeme jen na odpočinek, ale Snoezelen se snažíme co nejvíce využívat k rozvoji jednotlivých dovedností a cílenou relaxaci....

Senzorická integrace a podpora řečových funkcí

Příspěvek PaedDr. Jany Hrčové, Ph.D. pojednává o senzorické integraci jako jednom z klíčových faktorů pro vývin a fungování dítěte v každodenním životě. Vysvětluje teorii senzorické integrace, hledá souvislosti mezi senzorickou integrací a řečí. Popisuje projevy dysfunkcí senzorické integrace a popisuje základy terapie senzorické integrace, která je použitelná i v práci logopeda, protože dysfunkce senzorické integrace a problémy s řečí mohou být vzájemně provázané....

Barevná či bílá místnost Snoezelen?

Stále častěji se ke mně dostávají dotazy, zda při budování multisenzorické místnosti Snoezelen zachovat původní myšlenku a udělat vše bílé, nebo zda se přizpůsobit trendům a místnost vymalovat tlumenými pastelovými barvami a vybavení zvolit pestré, kontrastní, tak jak je nabízí mnoho dodavatelů např. pro mateřské školy…...