Skip to main content

V multisenzorické místnosti pozorujeme u klientů výsledky v předcházení problémovému chování

Jana Binovcova
Při práci s našimi klienty se snažíme předcházet vzniku agrese. Eliminovat spouštěče, které mohou být u každého jiné. U někoho je to velké teplo, špatné jídlo nebo nevhodné chování spolubydlícího. Pokud tedy pracovník vidí, že by mohlo dojít k problémovému chování, využije se místnost Snoezelen k relaxaci a zklidnění. Rozhovor s garantkou konceptu Snoezelen v Domově pro osoby se zdravotním postižením Sulická Janou Biňovcovou. Představte nám prosím zařízení Domov pro osoby se zdravotním postižením Sulická. Domov Sulická poskytuje celoroční…...

Snoezelen zprostředkovává zážitky, které by naši klienti jinak nezažili

DSS Sibírska
Snoezelen je pro klienty s těžkým stupněm vícenásobného postižení vítanou změnou. Zprostředkovává jim zážitky, které nemohou zažít v přirozeném prostředí. Příjemné emoce, které zažili v multisenzorické místnosti, v nich přetrvávají po celý den. Rozhovor s Mgr. Janou Strašilovou z DSS Sibírska v Bratislavě, která působí jako sociální terapeut v rámci terapeuticko-výchovného úseku. Můžete nám něco říci o zařízení DSS Sibírska? Jakým klientům se věnujete? Naše zařízení poskytuje služby klientům s těžkým stupněm vícenásobného postižení, převážně v tělesné, mentální a senzorické oblasti. DSS Sibírska zajišťuje…...

Při aplikaci metody senzorické integrace budujeme nová propojení v mozku

Jana Hrčová metóda senzorickej integrácie
Během cvičení metodou senzorické integrace (SI) se mozek a centrální nervový systém učí zpracovávat nové podněty, učí se reagovat na výzvy a přizpůsobovat svoje reakce. Tím se v mozku vytvářejí nová spojení. U dětí, které mají jen dysfunkce SI, to znamená tam, kde nejsou přidružené další diagnózy, se získané nové propojení v mozku stávají trvalými a každodenní obtíže by měly vymizet....

SENZORICKÉ DYSFUNKCE U DĚTÍ S AUTISMEM

poruchy autistického spektra
Senzorické dysfunkce se vyskytují téměř u každého dítěte s PAS a mají přímý dopad na jeho učení a chování. Záměrem příspěvku speciální pedagožky PaedDr. Jany Hrčové, Ph.D. je poukázat na tato propojení a dopady senzorických dysfunkcí na fungování dětí s PAS prostřednictvím přehledu výzkumných studií, které tyto souvislosti zkoumaly....

Jak správně pracovat se zátěžovými pomůckami

Zátežové pomucky
Zátěžové pomůcky jsou důležitým prostředkem při práci terapeutů a speciálních pedagogů. Stimulují propriocepci, vedou k uklidnění nervového systému, případně pomáhají rozvíjet smyslové vnímání a uvědomování si vlastního těla. Nejvíc používanými zátěžovými pomůckami jsou zátěžové deky, vesty, zátěžové polštářky nebo zátěžové míče a zátěžový had.   Za všechno může mozek Pro správné fungování mozku je nevyhnutelné, aby dostával dostatek smyslových podnětů. Smyslové podněty jsou pro nás velmi důležité. Moderní životní styl je často nastavený tak, že přetěžujeme právě zrakové a sluchové vnímání…...