Skip to main content

Téma: Počasí na zádech

Tento článek uvádí jak lze v multisenzorické místnosti realizovat Snoezelen jednotku nazvanou Počasí na zádech. V ní klienti “znázorňují” počasí doteky na zádech partnera.

Věk: není určen

Jedno dítě leží na břiše na podlaze, druhé dítě klečí vedle něj a za pomoci rukou vyjádří zprávu o počasí na záda ležícího dítěte. Zprávu o počasí volně převypráví vedoucí hry (pedagog).

Vážené dámy a pánové, poslechněte si předpověď počasí na zítřejší den: poté, co se rozplyne ranní mlha (dítě lehce projde rukou po zádech) na nás čeká horký slunečný den (položit obě ruce na záda dítěte a zahřát). V poledne se objeví malé obláčky (oběma rukama křížem krážem procházet po zádech). Místy se mohou objevit přeháňky (konečky prstů jemně bubnovat na různé části těla). Na severu může dojít k bouřím z tepla s blesky a hromobitím (ukazováčkem namaluje na záda blesk a pěstmi zlehka (!) bubnuje na záda). Po skončení bouří bude slunce svítit až do pozdního večera (položit obě ruce na záda partnera a chvíli tak setrvat).

Další náměty

Využít CD se zvuky jednotlivých přírodních jevů (vítr, déšť, bouře).

Podnítit děti, aby se pokusily slovně popsat své pocity, když jim byly jednotlivé zprávy sděleny na vlastní tělo prostřednictvím dotyku. Která zpráva jim byla nejpříjemnější, která naopak nepříjemná, nebo porovnat se skutečností (reálným počasím venku).

Jak lze vnímat jednotlivé formy počasí našimi smysly? Jak se cítit, když je venku horko? Jak to venku voní po dešti?

 

Zdroje:

  • GÜNTHER, S.: 2002. Snoezelen Tramstunde für Kinder. Münster: Öktopia Verlag, 2002. 116 s. ISBN 3-936286-07-8
  • MERTENS, K.: 2005. Snoezelen Anwendungsfelder in der Praxis. Dortmund: Verlag modernes Lernen, 2005. 288 s. ISBN:3-8080-0577-7

Zdroj ilustračního obrázku: www.vecteezy.com