Skip to main content

Základní škola pro žáky se sluchovým postižením internátní Viliama Gaňu, Kremnica

Škola vzdělává žáky se sluchovým postižením nebo s kombinovaným postižením, kde je k poruše sluchu přidruženo další postižení.

Škola se člení do těchto organizačních složek: Základní škola pro žáky se sluchovým postižením internátní, Speciální základní škola pro žáky se sluchovým postižením internátní, Speciální mateřská škola pro žáky se sluchovým postižením internátní, Praktická škola a Centrum speciálně pedagogického poradenství při ZŠI Viliama Gaňu. Více informací o škole najdete na její internetové stránce.

Kontaktní osoba

Mgr. Drahomíra Miklošovičová, speciální pedagog

E-mail: drami2605@gmail.com

Snoezelen místnost

Na škole je od ledna 2013 zřízena Snoezelen místnost.

Vybavení místnosti

  • bublinkový válec
  • interaktivní ovládač pro bublinkový válec
  • vodní matrace
  • optická vlákna se světelným zdrojem
  • projektor Super Solar 100C
  • obrázkové kotouče – stromy, tropické ryby, hvězdá obloha
  • zrcadlo s půvabnými tvary
  • aromadifuzér Profesionál
  • hudební nástroje
  • CD přehrávač a uklidňující CD
  • nástěnný panel zhotovený z různých materiálů
  • didaktické pomůcky na hmatovou stimulaci
  • závěsné křeslo
  • polohovací vaky
  • nástěnný panel na rozvoj jemné motoriky
  • motorický stolík
  • nástěnný panel na rozvoj DK
  • zrcadlová koule s reflektorem
  • bublinkostroj

Klienti

Děti a žáci se sluchovým postižením nebo se sluchovým postižením v kombinaci s mentálním postižením, tělesným postižením, vícenásobným postižením, specifickými vývojovými poruchami učení nebo psychiatrickou diagnózou. Snoezelen využívají také zaměstnanci naší školy na relaxaci.

Využívání Snoezelenu

Snoezelen nám pomáhá naplňovat individuální potřeby žáků v závislosti od jejich diagnóz a cílů stanověných v individuálních vzdělávacích plánech. Snoezelen využíváme také jako pedagogické podpůrné opatření s cílem rozvíjet smyslové vnímání, motoriku, komunikační i kognitivní dovednosti. Snoezelen také přispívá ke zlepšení interakce s prostředím, rozvoji samostatnosti, prohloubení vztahu pedagog/žák. Pobyty v místnosti poskytují žákům příležitost pro relaxaci a vedou ke snižování míry agresivního a autoagresivního chování. Místnost nám neslouží jenom na relaxaci a oddech. Můžeme v ní také připravit nádhernou strukturovanou hodinu, plnou zážitkových okamžiků (třeba tematická Hodina vanilky). Multismyslová percepce, která přechází celým tělem. Žádný smysl dítěte nezůstává v pozadí. V místnosti realizujeme individuální a také skupinové pobyty. Kromě metody Snoezelen využíváme multisenzorickou místnost na terapii senzorické integrace, aromaterapii, muzikoterapii a biblioterapii.