Skip to main content

Základní škola s mateřskou školou, Hurbanova 27, Martin

Škola poskytuje předškolní a základní vzdělání kromě běžných žáků i žákům a dětem se speciálními výchovně-vzdělávacími potřebami formou školní integrace.

Součástí školy je i školní klub dětí. Škola také organizuje různé volnočasové aktivity (turistický kroužek, šachový kroužek, plavání, cestovatelský kroužek). Více informací o škole najdete na její internetové stránce.

Kontaktní osoba

Mgr. Jana Šventová, školní speciální pedagožka

E-mail: jana.sventova@zshurbanova.sk

Mgr. Slavomíra Matisová, školní psycholožka

E-mail: slavkamatisova@gmail.commatisova@zshurbanova.sk

Snoezelen místnosti

Ve škole jsou od září 2012 zřízeny dvě multisenzorické místnosti – relaxační a stimulační.

Vybavení místností

  • domácí kino
  • dataprojektor
  • promítací plátno
  • závěsy s aplikací
  • fototapeta
  • stimulační pracovní plocha
  • zrcadlová koule s reflektorem
  • svítící míčky
  • svítící pruty
  • lávová lampa
  • zvuková podložka
  • hudební nástroje
  • mluvící krabička
  • CD s různými typy hudby
  • předměty z různých materiálů
  • plyšová zvířata
  • modelovací hmoty
  • měkké poddajné válečky
  • houpací křeslo
  • balanční podložky
  • pomůcky na aromaterapii
  • hmatová stěna
  • polohovací vaky

Klienti

Děti předškolního věku a žáci základní školy – zdraví žáci, žáci s intelektovým nadáním, žáci s různými formami zdravotního znevýhodnění (tělesné postižení, zrakové postižení, sluchové postižení, porucha autistického spektra, poruchy chování, specifické vývojové poruchy učení, psychiatrická diagnóza).

Využívání Snoezelenu

Snoezelen využíváme jako pedagogické podpůrné opatření i terapeutickou aktivitu s cílem rozvíjet smyslové vnímání, komunikaci, motoriku a různé kognitivní funkce žáků. Žáci velmi rádi navštěvují Snoezelen. Aktivity, které děláme v Snoezelen místnostech, jsme v minulosti dělali v běžných pracovnách odborných zaměstnanců. Díky Snoezelenu jsou žáci uvolněnější, tvořivější, vnímavější na senzorické podněty, snáze se rozvíjí jejich slovní zásoba, aktivity jsou pro ně atraktivnější, lépe se rozvíjí fantazie a představivost. V místnosti realizujeme individuální i skupinové pobyty. Multisenzorické prostředí využíváme také na terapii senzorické integrace, muzikoterapii, aromaterapii, arteterapii a různé psychohry.