Škola poskytuje vzdělání dětem s kombinovaným postižením. Skládá se z mateřské školy, přípravného stupně základní školy speciální, základní školy praktické, základní školy speciální a praktické školy s jednoletou a dvouletou přípravou.
Škola rovněž nabízí poradnu pro žáky s poruchou autistického spektra, logopedickou poradnu, výchovné poradenství a služby školního psychologa. Také nabízí volnočasové aktivity a různé speciální terapie. Více informací najdete na stránce školy.
Kontaktní osoby
PhDr. Marie Turková (turkova@pvtetin.cz), ředitelka školy
PhDr. Květoslava Rolná (rolna@pvtetin.cz), zástupkyně ředitele, školní psycholog
Mgr. Marie Paulová (paulova@pvtetin.cz), zástupce ředitele základní školy, výchovný poradce, EEG biofeedback terapie
Ing. Olga Krpcová (olga.krpcova@pvtetin.cz), zástupce ředitele pro střední školu
Mgr. Karel Pugner (pugner@pvtetin.cz), učitel
Mgr. Eva Urbanovská, Ph.D. (urbanovska@pvtetin.cz ), učitelka
Snoezelen místnost
Ve škole máme nově vytvořenou smyslovou místnost v bílém zbarvení vybavenou vodním lůžkem, světelnými efekty a dalšími stimulačními pomůckami. Místnost vznikla díky významné pomoci sponzorů a práci učitelů školy, především Mgr. Karla Pugnera a Mgr. Evy Urbanovské PhD. Místnost byla otevřena a uvedena do provozu v dubnu 2015.
Sponzoři projektu:
101. průzkumný prapor generála Palečka – 37 150 Kč
SKANSKA a.s. – 27 000 Kč
ROTARY CLUB Prostějov – 15 000 Kč
601. skupina speciálních sil v Prostějově darovala padák
Klub SVP AČR při VÚ 8580 Prostějov – 2000 Kč
Vybavení místnosti
- vodní vibrační lůžko
- padák
- optická vlákna
- vodní světelný válec
- disko koule
- hvězdné nebe
- projektor s olejovým kotoučem
- koule se světelným elektrickým výbojem
- stimulační míčky
Klienti
Žáci s diagnostikovaným souběžným postižením více vadami, vzdělávaní v naší škole.
První skupinu tvoří žáci se střední, těžkou a hlubokou mentální retardací vzdělávaní v základní škole speciální s přidruženým tělesným, zrakovým nebo sluchovým postižením.
Druhou skupinou jsou žáci se specifickými poruchami učení a chování a žáci s lehkou mentální retardací vzdělávaní v základní škole, popř. základní škole praktické.
Využívání Snoezelenu
Smyslová místnost Snoezelen je navštěvována podle rozvrhu všemi žáky a třídami ve škole.
U první skupiny žáků se jedná o komplexní smyslovou stimulaci s využitím konceptu bazální stimulace, relaxační a pasivní muzikoterapeutické techniky, možnost vlastní realizace v rámci schopností žáků.
U druhé skupiny žáků je kladen důraz na relaxační techniky, možnost zklidnění a kompenzace jednostranného zatížení ve třídě. Místnost je využívána také pro zklidnění v případě afektivních záchvatů a hyperaktivity. Probíhá odpočinek, hry s hudebními nástroji, jednoduché pohybové hry a poslechové činnosti.
Modrá místnost
Oddělená modrá místnost je využívána pro potřeby EEG Biofeedbacku (viz fotografie).