Spojená škola internátní v Námestově sestává z jednotlivých organizačních složek: Speciální základní školy internátní, Základní školy při Nemocnici a Praktické školy, Odborného učiliště.
Samostatnými součástmi SŠI jsou Centrum speciálně-pedagogického poradenství, Školský klub, Školní jídelna. Spojená škola vzdělává 206 žáků v 28 třídách. Ve škole se vzdělávají žáci s mentálním postižením, kombinovaným postižením, autismem, epilepsií, poruchami chování nebo psychiatrickou diagnózou. Více informací najdete na internetové stránce školy.
Kontaktní osoba
Mgr. Lucia Vnučáková
Snoezelen místnosti
Ve škole se nacházejí 4 multisenzorické místnosti:
- místnost, ve které se nachází koutek bílé, červené a modré místnosti
 - přírodní místnost
 - hudební místnost
 - herna s kuličkovými bazény
 
Vybavení multisenzorických místností
- vodní postel
 - optická vlákna
 - bublinkové zrcadlo
 - bublistroj
 - zrcadlová koule s reflektorem
 - vodní lampa
 - přivolávač deště
 - xylofony
 - výukové hračky
 - DVD přehrávač a DVD Pokoj
 - hihňavý míč
 - djembé
 - zvonkové míčky
 - zvukové krabičky
 - hudební trubice
 - hmatové polštářky
 - vibrační a masážní pomůcky
 - dotekové pomůcky
 - houpací křesla
 - fitness míč
 - trampolína
 - houpačka
 - houpací síť
 - aromadifuzér Profesionál
 - vonní lampa
 
Klienti
Žáci s těžkým a hlubokým mentálním postižením, vícenásobným postižením nebo poruchou autistického spektra.
Využívání Snoezelenu
Metodu Snoezelen využíváme od roku 2009 jako pedagogické podpůrné opatření. V místnosti pracujeme individuálně s cílem stimulovat smyslové vnímání, rozvíjet motoriku, zlepšovat komunikaci a poskytnout žákům možnosti pro relaxaci a uvolnění. Jelikož v místnosti pracujeme se žáky s vícenásobným postižením, individuální forma práce v místnosti se nám zdá nejvhodnější a nejefektivnější. Při práci se žáky s poruchami autistického spektra jsme dosáhli zlepšení interakce učitel-žák. Podpořili jsme u žáků řečový projev (jeden žák začal blabotat…). V multisenzorické místnosti realizujeme také aromaterapii, muzikoterapii a biblioterapii.





