Skip to main content

Spojená škola internátní, Mila Urbana 160/45, Námestovo

Spojená škola internátní v Námestově sestává z jednotlivých organizačních složek: Speciální základní školy internátní, Základní školy při Nemocnici a Praktické školy, Odborného učiliště.

Samostatnými součástmi SŠI jsou Centrum speciálně-pedagogického poradenství, Školský klub, Školní jídelna. Spojená škola vzdělává 206 žáků v 28 třídách. Ve škole se vzdělávají žáci s mentálním postižením, kombinovaným postižením, autismem, epilepsií, poruchami chování nebo psychiatrickou diagnózou. Více informací najdete na internetové stránce školy.

Kontaktní osoba

Mgr. Lucia Vnučáková

Snoezelen místnosti

Ve škole se nacházejí 4 multisenzorické místnosti:

  1. místnost, ve které se nachází koutek bílé, červené a modré místnosti
  2. přírodní místnost
  3. hudební místnost
  4. herna s kuličkovými bazény

Vybavení multisenzorických místností

  • vodní postel
  • optická vlákna
  • bublinkové zrcadlo
  • bublistroj
  • zrcadlová koule s reflektorem
  • vodní lampa
  • přivolávač deště
  • xylofony
  • výukové hračky
  • DVD přehrávač a DVD Pokoj
  • hihňavý míč
  • djembé
  • zvonkové míčky
  • zvukové krabičky
  • hudební trubice
  • hmatové polštářky
  • vibrační a masážní pomůcky
  • dotekové pomůcky
  • houpací křesla
  • fitness míč
  • trampolína
  • houpačka
  • houpací síť
  • aromadifuzér Profesionál
  • vonní lampa

Klienti

Žáci s těžkým a hlubokým mentálním postižením, vícenásobným postižením nebo poruchou autistického spektra.

Využívání Snoezelenu

Metodu Snoezelen využíváme od roku 2009 jako pedagogické podpůrné opatření. V místnosti pracujeme individuálně s cílem stimulovat smyslové vnímání, rozvíjet motoriku, zlepšovat komunikaci a poskytnout žákům možnosti pro relaxaci a uvolnění. Jelikož v místnosti pracujeme se žáky s vícenásobným postižením, individuální forma práce v místnosti se nám zdá nejvhodnější a nejefektivnější. Při práci se žáky s poruchami autistického spektra jsme dosáhli zlepšení interakce učitel-žák. Podpořili jsme u žáků řečový projev (jeden žák začal blabotat…). V multisenzorické místnosti realizujeme také aromaterapii, muzikoterapii a biblioterapii.