Škola zajišťuje výchovu a vzdělávání dětem a žákům s mentálním postižením, kombinovanými vadami a autismem. Sdružuje mateřskou školu speciální, základní školu speciální, třídu přípravného stupně základní školy speciální, školní družinu a školní jídelnu.
Kapacita základní školy speciální je 44 žáků, kteří jsou rozděleni do 5 tříd. V září 2013 bylo otevřeno jedno oddělení mateřské školy speciální pro děti se zdravotním znevýhodněním. Po ukončení školní docházky mohou mladí lidé docházet do Stacionáře Nona, který je určen pro klienty s mentálním postižením. Více informací o zařízení najdete na jeho internetové stránce.
Kontaktní osoba
Mgr. Milena Liskovská Turková, ředitelka MŠ a ZŠ speciální Nona
E-mail: zsnona@nonanmnm.com
Snoezelen místnost
Máme jednu místnost vybavenou vodní postelí, 2 světelnými válci s interaktivním ovladačem, optickými vlákny, otáčecí koulí s reflektorem, svítící sprchou, UV světlem a dalšími hudebními, čichovými, hmatovými podněty.
Vybavení místnosti
- vodní postel
- bublinkové válce s interaktivním ovladačem
- čalouněná základna
- otáčející se zrcadlová koule
- reflektor k zrcadlové kouli
- Space projektor s tekutými kotouči
- zvukem ovládaný chaos
- duha v mém pokoji
- UV svítící sprcha
- UV svítící hadičky
- UV kouzelné paličky
- UV šátky
- špičaté duhové míčky
- UFO z optických vláken
- zářící hvězdy
- valivé tečky
- hudební rolka
- voňavé krystalové míčky se zvonečkem
- hudební zvonky
- tibetské mísy
- nášlapní ježci
- CD s meditační hudbou
Klienti
Děti a žáci s mentálním, vícenásobným, tělesným, zrakovým postižením, poruchou autistického spektra nebo vývojovými poruchami učení.
Využívání Snoezelenu
Snoezelen využíváme od ledna 2012 jako terapeutickou aktivitu s cílem stimulovat smysly, rozvíjet motoriku, komunikaci, poznávání, zlepšit vztahy a interakci s prostředím, zvýšit míru samostatnosti, zlepšit pozornost a snížit míru agresivního a autoagresivního chování. Žáci tuto terapii milují, jsou spokojeni a zklidněni. Žáci se zde při individuální terapii lépe soustředí. Děti z MŠ zde odpočívají. V místnosti se věnujeme také bazální stimulaci, terapii senzorické integrace, aromaterapii, muzikoterapii a fyzioterapii. Naši učitelé rovněž využívají míčkování.