MŠ, ZŠ a PrŠ, Boskovice, Štefánikova 2 je plně organizována. V současné době má 85 žáků. Vzdělává žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Výchova mimo vyučování je zabezpečena školní družinou a internátem školy. Škola zajišťuje komplexní výchovu a vzdělávání žáků s mentálním postižením ze širokého okolí od prvního ročníku po devátý ročník, dle potřeb žáků. Má 3 odloučená pracoviště (MŠ při DO Nemocnice Boskovice, MŠ při JDC, stacionář BETANY). Na základní vzdělávání navazuje výchova a vzdělávání v praktické škole jednoleté a praktické škole dvouleté. Hlavním úkolem v návaznosti na primární vzdělávání je rozvíjet u žáků základní kompetence – systém vědomostí, dovedností, postojů a hodnotové orientace, respektující společenské, institucionální a specifické cíle. Z celkového vývoje školy je patrné postupné zlepšování podmínek a vybavenosti školy v souladu s aktuálními trendy, zaměření se na tvořivé aktivity žáků, a činnostní učení.
Kontaktní osoba
Mgr. Ivana Staffová, vedoucí učitelka
E-mail: staffova@centrum.cz
Snoezelen místnost
Na škole je zřízena 1 multisenzorická místnost a 2 rehabilitační místnosti.
Vybavení Snoezelen místnosti
- vodní postel s baldachýnem
- hvězdné nebe
- závěsná houpačka
- aromalampa, vonné oleje
- vonné pytlíky
- optická vlákna se světelným zdrojem
- bublinkové válce
- interaktivní ovladač pro optická vlákna a bublinkový válec
- přehrávač s relaxační hudbou
- Space projektor
- dataprojektor s notebookem
- pomůcky na polohování
- plyšové hračky
- hmatové kostky
- zátěžové plyšáky
- polohovací vak
- polohovací polštáře
- fitness míče
- hudební nástroje
- hudební hračky
- barevné reflektory s točící se zrcadlovou koulí
- světelné hadice
- lampy se světelnými efekty
Klienti
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami (mentální postižení, kombinované postižení, žáci s poruchami chování, žáci s autismem).
Využívání Snoezelenu
Snoezelen využíváme jako terapeutickou, pedagogickou i relaxační aktivitu. Cílem našeho působení na žáky je rozvíjet komplexní dovednosti žáků, stimulovat jejich smysly, navodit stav relaxace, posílit jejich vztahy s pedagogy a snižovat míru jejich agresivních projevů. Práci zaměřujeme individuálně i skupinově. Vedeme žáky k tomu, aby spolupracovali a zažívali společné zážitky. Snoezelen nám umožňuje budovat vazby a vzájemně se lépe poznávat. Snoezelen místnost jsme otevřeli v roce 2014. Samozřejmě, že nás čeká ještě hodně pracovního úsilí, ale jsme přesvědčeni, že tato vynaložená aktivita bude jistě odměněna spokojeností našich žáků.