Škola poskytuje předškolní a základní vzdělání kromě běžných žáků i žákům a dětem se speciálními výchovně-vzdělávacími potřebami formou školní integrace.
Součástí školy je i školní klub dětí. Škola také organizuje různé volnočasové aktivity (turistický kroužek, šachový kroužek, plavání, cestovatelský kroužek). Více informací o škole najdete na její internetové stránce.
Kontaktní osoba
Mgr. Jana Šventová, školní speciální pedagožka
E-mail: jana.sventova@zshurbanova.sk
Mgr. Slavomíra Matisová, školní psycholožka
E-mail: slavkamatisova@gmail.com, matisova@zshurbanova.sk
Snoezelen místnosti
Ve škole jsou od září 2012 zřízeny dvě multisenzorické místnosti – relaxační a stimulační.
Vybavení místností
- domácí kino
- dataprojektor
- promítací plátno
- závěsy s aplikací
- fototapeta
- stimulační pracovní plocha
- zrcadlová koule s reflektorem
- svítící míčky
- svítící pruty
- lávová lampa
- zvuková podložka
- hudební nástroje
- mluvící krabička
- CD s různými typy hudby
- předměty z různých materiálů
- plyšová zvířata
- modelovací hmoty
- měkké poddajné válečky
- houpací křeslo
- balanční podložky
- pomůcky na aromaterapii
- hmatová stěna
- polohovací vaky
Klienti
Děti předškolního věku a žáci základní školy – zdraví žáci, žáci s intelektovým nadáním, žáci s různými formami zdravotního znevýhodnění (tělesné postižení, zrakové postižení, sluchové postižení, porucha autistického spektra, poruchy chování, specifické vývojové poruchy učení, psychiatrická diagnóza).
Využívání Snoezelenu
Snoezelen využíváme jako pedagogické podpůrné opatření i terapeutickou aktivitu s cílem rozvíjet smyslové vnímání, komunikaci, motoriku a různé kognitivní funkce žáků. Žáci velmi rádi navštěvují Snoezelen. Aktivity, které děláme v Snoezelen místnostech, jsme v minulosti dělali v běžných pracovnách odborných zaměstnanců. Díky Snoezelenu jsou žáci uvolněnější, tvořivější, vnímavější na senzorické podněty, snáze se rozvíjí jejich slovní zásoba, aktivity jsou pro ně atraktivnější, lépe se rozvíjí fantazie a představivost. V místnosti realizujeme individuální i skupinové pobyty. Multisenzorické prostředí využíváme také na terapii senzorické integrace, muzikoterapii, aromaterapii, arteterapii a různé psychohry.